Svartingedal Skole et godt sted at være et godt sted at lære

De fysiske rammer

I løbet af de sidste par år er der blevet arbejdet på at løfte de fysiske rammer på skolen.

Vores skolegård ligner ikke sig selv i forhold til, hvordan den så ud for bare nogle få år siden. Der er kommet helt nye legeredskaber, klatrestativer, parkour-område og generelt flere muligheder for at udfolde sig fysisk i leg.

Vi er slet ikke færdige, vi har stadig mange planer og drømme for, hvordan udendørsfaciliteterne på skolen kan spille med i børnenes læring. Neden for ser I det nyeste tiltag, en meget efterspurgt karrusel til de mindre børn, som er blevet taget meget godt i mod samt "Den Blå Ø", som vi kalder vores store blå klatrestativ/legeplads.

Vi har mange flere tiltag på vej, følg med på vores facebook-side.

Glade børn på den nye karrusel

Den blå ø

Nu er børnene jo dog inden for det meste af dagen og derfor har vi selvfølgelig også iværksat initiativer til at højne standarden af de fysiske rammer her. I første omgange på gangarealerne, som ofte bruges til gruppearbejde og når den enkelte elev skal søge ro for at sidde og læse. Vi er derfor i samarbejde med kunstneren Tilde Lerche Engstrøm i færd med at lave skolens ellers lidt kedelige og grå gangarealer om til et eventyrligt og spændende sted at opholde sig. Tilde har været rigtig dygtig til at afstemme farverne, således at de er dæmpede og indbyder til ro og fordybelse. Se bare nedenstående fotos:

Gang

Trappe

Læringsmiljøer til store og små er også blevet implementeret på skolens gange, døre og vægge. Solsystemet, alfabetet på vinduerne ved de små klasser, talrækker på gulvene og bøjninger af udenlandske verber. Der er lidt for enhver smag og dette krydret med graffiti af danmarks bedste grafitti-maler. Der er sket lidt på skolen og denne udvikling fortsætter.

H. C. Andersen

Talrække