Værdigrundlag

• Værdigrundlaget tager udgangspunkt i skolens værdier: Tryghed, respekt, tillid og åbenhed og ligger tæt op ad vores visioner

• Alle elever og medarbejdere respekterer hinanden og accepterer hinandens forskellighed.

• Samarbejde med og inddragelse af forældre er en vigtig del af skolens virke, så forældre sikres medansvar for elevernes trivsel.

• Skolen afholder hvert år en trivselsuge, hvor der er fokus på klasseregler, trivselsundersøgelser, godt samvær og fælles oplevelser.

• Skolens antimobbepolitik gennemgås og drøftes ved starten af skoleåret i hver klasse.

• Skolens elevråd indgår i samarbejdet om elevernes undervisningsmiljø og trivsel.

• Skolens ordensregler er en del af rammerne for det daglige samvær på skolen.

• Vi arbejder systematisk med temauger, skovskole, Gå Glad(valghold), dansebånd, Grønt Flag, Fællessamlinger, legepatrulje m.m. Alt sammen på tværs af klasserne.

• Skolen lægger stor vægt på elevernes faglige udbytte.

• Svartingedal Skole skal være et godt sted at være og et godt sted at lære.