Skolestyrken og #stop mobning

Svartingedal Skole arbejder aktivt med børnenes og medarbejdernes trivsel og hermed også hen mod at eliminere mobning. Derfor har skolen i dette skoleår valgt at indlede et langt forløb med Skolestyrken, hvor der arbejdes med hele skolen, alle klassetrin og medarbejdere, for at højne trivslen.

Lærere og pædagoger uddannes som ressourcepersoner i forhold til at kunne anvende Skolestyrkens trivselsprogram, således at dette bliver en langtidsholdbar løsning.

De trygge fællesskaber på skolen styrkes ved at arbejde med alle, der har deres daglige gang på skolen – fra pedel til skoleleder – fra indskoling til udskoling.

Styrk trivslen - Styrk skolen.

Skolestyrken er et nyt skoletrivselsprogram, støttet af Mary-fonden, som inkluderer hele skolen i det vigtige arbejde med at skabe trivsel og med at forebygge og håndtere mobning. Læse mere om skolestyrken og deres arbejde på deres hjemmeside: www.skolestyrken.dk.

Læs mere under menupunktet "Skolebestyrelsen" og Principper.