Svartingedal Skole et godt sted at være et godt sted at lære

Spirerne - vores mellemform

BRK Logo

Spirerne

Spirerne er en mellemform (hverken en egentlig almindelig skole, specialklasse eller specialskole, men netop noget imellem den almene pædagogik og specialpædagogik) målrettet 0.-3. klasse, hvor de voksne hjælper én med at blive bedre til at lære noget og bedre til at lege med andre.

Huset med den blå dør er Spirernes base – her kan man spire og gro.

På den anden side af den blå dør findes der struktur, omsorg og faglighed
- tilpasset det enkelte barn.

De voksne i SpirerneMan møder en lærer og en pædagog hos Spirerne, som begge har god tid til at hjælpe og vejlede børnene, så en skoledag i faglig og social trivsel kan blive en realitet.

Samarbejdet med indskolingen prioriteres højt med henblik på at skabe en sammenhængende skoledag for det enkelte barn. Barnet tilknyttes en klasse og udslusningen foregår langsomt og i det rette tempo.

Spirerne deltager i aktiviteter sammen med indskolingen, herunder skovskole, fælles arrangementer mm.

Der visiteres til dette tilbud gennem PPR.

Folder til forældre Spirerne.pdf

Shape Created with Sketch.